0
ΧΑΝΙΑ
Κατασκευάστηκε το 1948 ως επιβατηγό/φορτηγό. Τα τεχνικά στοιχεία του ήσαν όμοια με αυτά του αδελφού πλοίου «ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ»
Το 1965 αγοράστηκε από την Ατμοπλοία Αιγαίου των Αδελφών Τυπάλδου και μετασκευάστηκε στον Πειραιά. Δεν έκανε πολλά δρομολόγια δεδομένου ότι μετά το ναυάγιο του «ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ», το Δεκέμβριο του 1966 στη Φαλκονέρα, κατέρρευσε ο όμιλος Τυπάλδου σε σύντομο χρονικό διάστημα. Έτσι το πλοίο παρέμεινε ανενεργό μέχρι που διαλύθηκε στον Ασπρόπυργο το 1979.











ΣΟΦΙΑ
Το ΣΟΦΙΑ ήταν το τρίτο πλοίο αυτού του τύπου (πρώην Σουηδικό δεξαμενόπλοιο Soya Birgitta) που αγόρασε ο Κ. Ευθυμιάδης το 1965. Με αυτό το πλοίο (αφού το μετασκεύασε σε F/B) μπήκε στην γραμμή της Αδριατικής το 1966 στην ρότα Πάτρα-Αγκώνα. Το 1967 αντικαταστάθηκε από το μεγαλύτερο ΗELEANNA οπότε και πέρασε σε δρομολόγια εσωτερικού στην ρότα Πειραιώς - Κρήτης.
Το Σοφία έκανε την γραμμή Ηράκλειο – Πειραιά, και κάθε Πέμπτη έκανε ημερήσιο ταξίδι προς Χανιά.
Στις 24 Σεπτεμβρίου 1967 το ΣΟΦΙΑ έπαθε ζημιές από μια πυρκαγιά.
Έξι μέρες αργότερα το πλοίο έμεινε ακυβέρνητο μεσοπέλαγα σε ένα ταξίδι Ηράκλειο-Πειραιά. Το πλήρωμα προσπάθησε να κουκουλώσει το γεγονός. Όχι μόνο δεν ενημερώθηκαν οι αρχές, αλλά όταν προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με το ΣΟΦΙΑ, αυτό τήρησε "σιγή ασυρμάτου". Και αυτά μόνο λίγους μήνες μετά το τραγικό ναυάγιο του ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ.
Παροπλίστηκε το 1975 στη Σαλαμίνα. Στις 17-5-1976, πήρε μεγάλη κλίση από εισροή υδάτων. Διαλύθηκε το 1986.





















ΑΡΚΑΔΙ (του Ευθυμιάδη)
To πρώτο ΑΡΚΑΔΙ της ακτοπλοΐας εμφανίστηκε στο Αιγαίο το 1971 και ταξίδεψε μόνο για 3 χρόνια. 17 χρόνια αργότερα το ΑΡΚΑΔΙ της Ρεθυμνιακής θα αναβιώσει το όνομα.
Είχε ναυπηγηθεί το 1948 στα περίφημα αγγλικά ναυπηγεία Swan Hunter & Wigham Richardson στο Newcastle. Το είχε παραγγείλει ως EL KANTARA η Compagnie de Navigation Mixte, αλλά τελικά καθελκύστηκε με το όνομα PRESIDENT DE CAZALET.
Οι Διαστάσεις του ήταν 122,6 x 16,3 x 5,60 μέτρα και 5.228 τόνοι γκρος. Οι δύο τουρμπίνες που είχε στα σωθικά του το κινούσαν με 20 κόμβους, αρκετούς για να μεταφέρει 900 επιβάτες στη γραμμή Μασσαλία-Αλγέρι ή Τύνιδα που έπρεπε να κάνει.
Το 1968 πουλήθηκε στη Compagnie Generale Transatlantique και μετονομάστηκε MEDITERRANEE.
Το 1971 ήταν η χρονιά που το έφερε ο Ευθυμιάδης και το μετασκεύασε για να μπορεί να μεταφέρει και 80 οχήματα.
Ταξίδεψε στη γραμμή Πειραιά-Ρέθυμνο-Ηράκλειο, και Πειραιά-Λέρο-Κάλυμνο-Κω-Ρόδο, ενώ από την επόμενη χρονιά μετά τα Δωδεκάνησα συνέχιζε σε Κύπρο και Ισραήλ.
Το Νοέμβριο του 1973 παροπλίστηκε στο Πέραμα και δεν ταξίδεψε ξανά. Τελικά διαλύθηκε το 1981-82 στο Πέραμα.


Δημοσίευση σχολίου Blogger

 
Top