0
Χωρίς ρευστό οι Ακτοπλοικές εταιρείες ..
Αποτελεί προτεραιότητα για τις Ακτοπλοικές εταιρείες η ρευστότητα με οποιοδήποτε τίμημα, καθώς με εξαιρετική δυσκολία πληρώνονται πλέον μισθοί εργαζομένων και ναυτικών και εταιρείες πετρελαιοειδών για τα καύσιμα των πλοίων. Η Hellenic Seaways εξετάζει την πώληση δύο πλοίων σε εταιρεία του εξωτερικού, ενώ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την αναδιάρθρωση των όρων του μακροπρόθεσμου δανεισμού, ενώ για την εξασφάλισή του υφίστανται υποθήκες για πλοία, συνολικού ποσού 291 εκατ. ευρώ.

35 πλοία σε 5 χρόνια
Λίγους μήνες νωρίτερα, η Attica Group είχε προχωρήσει στην πώληση του πλοίου Superfast VI, έναντι τιμήματος 54 εκατ. παρότι η ζημιά από το deal ξεπέρασε τα 6 εκατ.

Την τελευταία πενταετία έχουν πωληθεί στο εξωτερικό 35 πλοία, ενώ από το 2005 τα πλοία που έφυγαν από τις εσωτερικές ακτοπλοϊκές γραμμές ανέρχονται σε 78. Και το ανησυχητικό είναι ότι συνολικά χάνονται, παροπλίζονται ή οδεύουν προς τα διαλυτήρια άλλα 20 και πλέον πλοία. Η συρρίκνωση του στόλου στα 75 πλοία φέτος από 125 που ήταν δρομολογημένα το 2001, είναι αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης μείωσης της ζήτησης της ακτοπλοϊκής αγοράς στην προσφορά των μέσων για μεταφορά αγαθών και επιβατών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Πέραν όμως της πώλησης πλοίων, από το νέο έτος αναμένονται περαιτέρω περικοπές δρομολογίων, προκειμένου να μειωθεί ακόμη περισσότερο το κόστος λειτουργίας των εταιρειών.Τα επίπεδα της εσωτερικής ζήτησης για ακτοπλοϊκές υπηρεσίες εξακολουθούν να βρίσκονται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Ενδεικτικό του γεγονότος είναι ότι ακόμα και δρομολόγια στις λεγόμενες περιοχές «φιλέτα» των Κυκλάδων, είτε έχουν συρρικνωθεί είτε έχουν αυξήσει τους λιμένες προσέγγισης. Εξίσου δραματική είναι και η εικόνα στην Αδριατική λόγω τόσο της συνεχιζόμενης μείωσης των εισαγωγών της χώρας αλλά και του έντονου ανταγωνισμού. Το μεταφορικό έργο των επιβατών δείχνει σημάδια σημαντικής συρρίκνωσης και τις εταιρείες στο σύνολό τους να εμφανίζουν σωρευτική μείωση 34%.
Οι σωρευτικές ζημίες προ φόρων από το 2009 στο σύνολο των εταιρειών ανέρχονται στα 709 εκατ. ευρώ, ενώ στο σκηνικό αυτό έρχεται να προστεθεί και η αδυναμία του τραπεζικού κλάδου να στηρίξει ουσιαστικά τα τεράστια προβλήματα ρευστότητας που απορρέουν κυρίως από την αύξηση του κόστους καυσίμων.
Το κόστος καυσίμων και λιπαντικών στο συνολικό κόστος εκμετάλλευσης από περίπου 40% στο σύνολο του κλάδου το 2006 έφτασε το 2012 στο 54% περίπου και 3% πάνω από το προηγούμενο έτος.

ethnos.gr

Δημοσίευση σχολίου Blogger

 
Top