0

Ένα εργαστήριο ρομποτικής για μαθητές Δημοτικού στο παιδικό φεστιβάλ

Στον αιώνα της πληροφορικής και στο Έτος 2015 – Διεθνές Έτος Φωτός και Τεχνολογίας- τα παιδιά Δημοτικού δύσκολα αφιερώνουν χρόνο παιχνιδιού για να στοιβάζουν… τουβλάκια.


Στον αιώνα της πληροφορικής και στο Έτος 2015 – Διεθνές Έτος Φωτός και Τεχνολογίας- τα παιδιά Δημοτικού δύσκολα αφιερώνουν χρόνο παιχνιδιού για να στοιβάζουν… τουβλάκια. Για να φτιάξουν ένα ρομπότ, όμως;
Τα παιδιά σχολικής ηλικίας γοητεύονται από την τεχνολογία, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον τομέα. Προφανώς αυτό έγινε γρήγορα αντιληπτό από τη γραμμή παραγωγής της Lego η οποία πρόσθεσε στα γνωστά σε όλους τουβλάκια, αισθητήρες, και τεχνικά κομμάτια (εργαλεία, άξονες, ακτίνες, και υδραυλικά μέρη), κατάλληλα για να «χτίσει» ο χρήστης ένα ρομπότ! Τα «παιχνίδια» αυτά κυκλοφόρησαν πρώτη φορά στο εμπόριο το 1998 ενώ το 2006 η έκδοση αναβαθμίστηκε στη γνωστή Lego Mindstorms με αισθητήρες για την αφή, το φως, τον ήχο, και την απόσταση.
Τα Lego Mindstorms πάνε σχολείο.
Η φιλοσοφία σχεδίασης του εκπαιδευτικού υλικού της Lego, στηρίζεται στην άποψη ότι το παιδί πρέπει από μόνο του να οικοδομεί τη γνώση. Στο πλαίσιο αυτό, τα εκπαιδευτικά ρομπότ της Lego έχουν χρησιμοποιηθεί συστηματικά για την εισαγωγή αρχάριων μαθητών στην εκμάθηση του προγραμματισμού, σε μαθήματα πληροφορικής. Με τα εύκολα προγραμματιζόμενα ρομπότ της Lego κάθε παιδί μπορεί να χτίσει φυσικά μοντέλα και να τα προγραμματίσει, ώστε να εκτελούν μία σειρά ενεργειών και να αντιδρούν σε ερεθίσματα που δέχονται οι αισθητήρες τους!
Ποια είναι η εκπαιδευτική προστιθέμενη αξία;
Καθώς τα παιδιά δουλεύουν ομαδικά για να φτιάξουν το ρομποτάκι, αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τους αλγόριθμους. Μαθαίνουν να βάζουν εντολές σε λογική σειρά με σκοπό αυτές να γίνουν πράξη. Στην συνέχεια αποφασίζουν όλα μαζί τι θέλουν να κάνει αυτό, π.χ. να οδηγεί, μετά από λίγο να στρίβει, μετά για δέκα δευτερόλεπτα να προχωρά, στην συνέχεια να επιστρέφει κ.ο.κ. Έπειτα, τα παιδιά μαθαίνουν να περνούν με την γλώσσα Logo αυτές τις εντολές στον υπολογιστή, να τις βάζουν με την σειρά και με Bluetooth να τις στέλνουν στο ρομποτάκι.
Επομένως, με τον πιο δημιουργικό τρόπο γίνεται βιωματικά αντιληπτό πως οι υπολογιστές υπάρχουν για να ακολουθούν εντολές και να μας βοηθούν να δημιουργούμε με τα εργαλεία των καιρών μας.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η χρήση των ρομπότ για την εισαγωγή σε θέματα προγραμματισμού μπορεί να βοηθήσει στη νοητική ανάπτυξη του παιδιού, μέσα από τη διαδικασία κατανόησης μιας ακριβούς και λογικής γλώσσας εντολών, ενώ παράλληλα οξύνει την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.
Το 6ο Παιδικό φεστιβάλ έχει τη χαρά να συστήσει σε μαθητές και εκπαιδευτικούς τη βιωματική διαδικασία της ρομποτικής, πέρα από τη θεωρία..
Σε ένα εργαστήριο, που πραγματοποιείται χάρη στους επιστημονικούς συνεργάτες του Εργαστηρίου Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου, Γιάννη Αλεξόπουλο και Δημήτρη Πιπερίδη, οι συμμετέχοντες θα «γίνουν» για λίγο μηχανικοί ακολουθώντας τη διαδικασία «Engineering Design Process (EDP)». Θα χρησιμοποιήσουν τη φαντασία και την εφευρετικότητά τους για να αντιμετωπίσουν μία πρόκληση: το σχεδιασμό και την κατασκευή ενός οχήματος «ρομπότ» που θα κινηθεί στην επιφάνεια της Σελήνης! Μετά την κατασκευή, τα παιδιά θα επιλύσουν προβλήματα πλοήγησης του οχήματος στον χώρο και αποφυγής εμποδίων, μετατρέποντας έτσι το όχημα σε ένα πραγματικό ρομπότ!!!
Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13/6 με μέγιστο αριθμό συμμετοχών 20 παιδιά και θα επαναληφθεί με 20 νέες συμμετοχές την Κυριακή 14/6. Απευθύνεται σε μαθητές ΣΤ΄τάξεων, στους οποίους θα διανεμηθούν από τους εκπαιδευτικούς των τάξεων δηλώσεις συμμετοχής.
Σε περίπτωση που δε συμπληρωθεί ο αριθμός, θα γίνουν δεκτές αιτήσεις από Ε΄ τάξη.
Οι συμμετοχές θα πρέπει να υποβληθούν στα σχολεία το αργότερο ως την Παρασκευή 6 Ιουνίου.
Ελένη Ανδρουλάκη
Εκπ/κός, μέλος οργανωτικής επιτροπής Παιδικού Φεστιβάλ


ΠΗΓΗ-www.anatolh.com



Ένα εργαστήριο ρομποτικής για μαθητές Δημοτικού στο παιδικό φεστιβάλ

Δημοσίευση σχολίου Blogger

 
Top